dimarts, 4 de novembre del 2008

Blog (silenciós) de EL PARTIQUÍ - Novembre 2008

Fa dies hi ha silenci,

entremig de tanta gent

noto que ja ni em mires

i jo continuo pacient.

-----------------------

Els teus mots em manquen

ja em creus un trasto vell

però vell perque no es cuida

ja no tinc l'estímul aquell.

-----------------------

Soc aquí, no m'amago

no intento dissimular

però passes per davant

i quasi ni em vols mirar.

-----------------------

Em perdo i m'abandones

voltat per la multitud

jo quiet, sense paraules

em queda la solitud.


Comentaris:
 
Companys:
Fa mols dies-mesos que no entrava al blog-greu error.
Ahir i va haber junta i ningú va parlar per res del blog, i als assaigos ni en parlem. Tindriam que tornar a donar-li vida. Es molt important. Greu error deixarlo silencios, sols el Carles,el Josep Mª,i en Jaume, el pare de la criatura i donen vida. Mes ens i hem de possar.Això també es important pel Grup de Teatre.
Ens costa molt avança amb el Campi
creia que seria mes senzill, amb una mica d'ignocencia, però ja veig alguna cosa que m'anima, cal que tothom es possi les pilas, que tinguem uns assaigos complerts i que avancem amb una mica mes d'empenta. Covenser a tothom que el seu paper es molt important !I tant!aquesta es la filosofia del Partiquí. Seria el primer pas per avançar amb empenta.
Voldria que recordesim que el proper 14 de Novembre participem en el montatge de "Cartes d'amor" en que i participen en Carles i l'Anna i necessiten el nostre suport.
Hem comprometo a participar al blog amb certa asiduitat.
Insistim als assaigos que en siguem mes al blog.
FERRAN
 
Dimarts matí, ara aconsegueixo un moment de pausa i obro el blog amb poques esperances però m'adono que ha canviat el mes i que en Ferran torna a escriure. No se els motius que fan que la gent obri el blog i no vulgui deixar-hi res escrit, aquelles excuses de que "jo no se escriure" "jo el miro a la feïna" i els capos em vigilen... Que el llegir no ens faci perdre l'escriure és una frase que sempre he sentit dir a casa i ara es el moment d'enviar-la a la xarxa amb un record a tots els amics teatraires i en especial als partiquins. Aquest vespre assaig de "Cartes d'amor" es extrany no tenir al voltant als companys habituals, però d'alguna manera em sento representant del grup i miro de deixar-lo el millor possible, que els grups del barri sàpiguem amb qui es juguen els calers.
Demà marxo a Bilbao, a fer de metge, hi ha el congrés nacional d'al.lèrgia, i torno dissabte a temps de cel.lebrar amb una bona amiga el seu 50 aniversari. Comparteixo l'opinió del Ferran que amb el Campi anem molt a poc a poc, potser hauriem de faxar data i llavors ens agafaria el neguit.... Ja tenim l'espectacle de Nadal a sobre! quanta feïna! parlant de feïna... crec que algú està disposat a parlar-me de les "seves coses" he de deixar-vos.
 
Apart de la presentació del mes fa dies que no escric,
Potser perque com no hi ha comentaris divertits o no per
opinar es fa una mica dificil parlar de res.

Vull donar una opinió sobre el CAMPI QUI PUGUI,
a mi se m'està fent realment dificil preparar el paper,
primer perque no oblidem que els nostres personatges han
de ser gitanos barrio-bajeros. Això és dificil d'aconseguir
sense certa concentració.

El fet de que hi hagi tants canvis, subtitucions, i desconcentració
general i que l'obra no és fàcil, ho complica encara més.

També voldria demanar (i ja se que és dificil) de muntar una mena de
planificació d'escenes. Em sembla que hi ha partiquins que vènen i no
asajan perque la escena que es fa 'no toca'. A mi em sembla que venir
i al final no asajar, pot arribar a fer-se molt dur. Recordem que
venir a asajar a les 22:00 no és fàcil per alguns.

Només és una opinió del tot personal i del tot criticable.

Jaume.
 
Per primer cop em conecto des de fora de casa en concret des d'uns ordinadors que hi ha al congrés i apofito per entrar al blog.
Em sorpren una mica el comentari d'en Jaune doncs com vols planificar res si mai sabem qui vindrà o qui no. Sento dir que si fa mandra assajar a les 22 h. potser ens hem de plantejar les nostres activitats i des del moment d'entrar al grup tothom sap que els dilluns i dimecres hi ha teatre de 22 a 24 no?
El problema de concentració es individual, si un vol es concentra i punt o sigui que cal pensar en el que venim a fer i igual de pesat pot ser no assajar una escena com repetir-ne una altra per que la gent està a la lluna. Val la penda rumiar sobre el que volem fer i posar-hi els cinc sentits, si no val més dedicar-se a altres menesters. També resulta dur anar de reunió en reunió però si s'ha de fer... no hi ha volta de full.
Això només es una opinió però crec que val la pena pensar si estem disposats a treballar pel teatre o només és un interés per saludar el dia de l'obra i anar a prendre una cervesa amb els amics al sortir.
Ho deixo estar, crec que el clima de Bilbao m'ha afectat una mica.
 
Soc dels que no surt "mai" o poc, i quan em toca és cosa de segons o pocs minuts, però crec que és important assistir als assaigs, i veure com es va desenvolupant l'obra, com son els persontages de bons o malparits; m'ajuda a introduir-me a l'obra i com pot arribar a ser el meu personatge ni que creu-hi l'escenari sense dir ni fer res, encara que alguna cosa dec fer si surto, no?.
Que és un pal venir i no assejar? Potser sí. Reconec públicament que un dia vaig quedar-me fregit, semblava que havia caigut del sostre de la Farinera, però son moments puntals que a més d'un o d'una li ha passat.
El pal o millor dit, la frustració de no assejar el supero creient-me des del primer assaig que allò que està passant a l'escenari és cert, o que ja és l'obra.
Podriem treure moltes respostes de que fer mentre esperem el nostre torn, o senzillament ser conscients de que aquell dia no assajarem,però potser el més important és que hi siguem tots, per més diminut que sigui el nostre paper, per més insignificant que sigui el nostre persontage, i així, entre d'altres evitarem que la cursa de l'altre dia sigui un farcell de desporopòsits. Que quan un persontage dóna resposta a un altre, aquest últim no es quedi amb cara d'interrogant, preguntant-se perque li fa aquell comentari, fins que se'n adona que hi ha un actor/actriu que no està fent el seu paper, sino el d'un tercer o tecera que no hi és.
No entro en altres qüestions, doncs no se'n treu res de positiu.
 
Ja és Festa Major i els actes fan feliços a la gent que els organitza i participa. Ahir (dissabte) vaig disfrutar del correfocs, fent que el Tolc treiés foc per tot arreu, que rustís a tot humà que es posés pel devant mentre corria o donava voltes. Aquest matí (diumenge) m'ha agradat força el pregó, però hi han hagut altres actes, actes per a tothom i a gust de qualsevol. I Aquesta setmana que ja em ensetat ens portarà més actes, entre els que destaco la representació de tots els grups de teatre del barri, i que es farà divendres a la Farinera, i la Fira Boja on tenim demanats 8m. d'espai per tenir-hi la nostra paradeta, més els 8 del darrere, per poder-hi fer alguna representació. M'agradrà que com l'any passat es pugui fer alguna cosa, no cal que sigui tot el matí.
 
Vaja vaja, Josep Maria, vas de festa en festa i això que treguis foc jo ja ho havia notat en alguna ocasió. Dissabte vaig tornar de Bilbao del congrés d’al.lèrgia i crec que no vaig aprendre gran cosa però em van enredar en alguna història tot agafant-me per sorpresa a la sortida d’una xerrada...Generalment miro de no deixar-me enredar ... ja ja ja! Però era una cosa dedicada a la població o ciutadania i en aquest cas... Semblo l’Eva explicant la meva vida però dos que “actuan en el mismo colchon” o no se com era allò.... La cosa es que al congrés de Palma hauré d’organitzar un espectacle, però això serà l’any vinent.
Ahir a la tarda vaig ser al TNC sala gran: Aloma, un clàssic de la Rodoreda passat a musical pels clàssics Dagolls. A mi els musicals no m’entusiasmen i aquest no passarà a la història de la música ni del teatre. L’escenografia està bé i les actuacions prou decents... la protagonista molt creïble i la Carme Sansa posa de manifest bones maneres en la rèplica madura de la nena maltractada pels “homes” i els altres. No m’estranya que l’amor li faci fàstic.
Projeccions una mica borroses (ells no tenen els vídeos del Martí projectats per l’Octavi i això es nota) I una escena copiada de la Lola (els dos protagonistes al cinema de ara al públic... això em sona d’alguna cosa....
La representació de Fred Astaire i Ginger Rogers es un recurs fàcil per al públic i val a dir que el tango el fan millor que jo.
Canten bé, ballen bé i actuen prou bé, o sigui que tampoc ens queixarem però val la pena gastar-se la “virolla” en aquest espectacle?
De moment molt millor el Non Solum i els nois d’història.
Aquest vespre campi qui pugui i demà Cartes d’amor. Els hostelers esteu a punt? Quina enveja em feu! “Apa buenas....”
com es que he dit això?
 
Per cert Carles, ja vas saludar repectuosament la catedral del futbol. Ja li vas donar els més sentits i emocionats respectes de part meva?. Jo no vull deixar aquest món sense haver-hi estat, per això no tinc pressa per anar-hi.
Així que l'any que ve espectacle a Mallorca. Es podria montar "El mismo paisaje" i per no ferir susceptibilitats podria transcórrer al Barrio de las Letras de Madrid, prendrieu unes "tapas" a las Cuevas de Luís Candelas i el cinema podria ser l'Azca. Això sí, la pel·licula hauria de ser de la Sarita, sino tot a prendre vent.
Aquesta setmana m'estaré tres dies a Madrid, ja em diràs si necessites alguna informació més.
Aprofito l'espai per recordar que aquest divendres hi ha l'acte conjunt dels grups de teatre del barri, i que és important que se'ns vegi.
I que pel diumenge tenim 8m. per a nosaltres solets per a fer el que hi volguem.
MOLT IMPORTANTS AQUESTS DOS ÚLTIMS PUNTS.
 
Escrit anterior de Josep Maria.
 
Chema!

Una pregunta curiosa...

Moltes vegades dius que vas a Madrid. Per a que hi vas? En que treballes? Hi cap un mes a la teva maleta?

Jaume
 
Aquest vespre a les 9 tenim reunió de programació per l'espectacle de Nadal, espero que hi siguem tots els respobles del guió. Jo ja estic millor.
Prenc nota dels comentaris dels assaigos de "Campi qui pugui".Estic absolutament d'acord amb el comentari del Josep Mª. I pel que fa a la fixació de una data per l'estrena.Una vegda acabada "L'Hostalera" convocaré una reunió de técnics per fixa en lo posible la data d'estrena.
¿Com va "La Fira boja? Estic una mica desinformat.
Fins el vespre.
FERRAN
 
Informació sobre el programa de Nadal, fixus, "L'Institutriu " de A.Chejov, dues escenes de Karl Valentin, participació del grup jove, participació de Pep Callau.
Sobre dues aportación de la Eva Aguirre una està pendent de consulta i l'altre necessitaria la participació de una noia de 12 a 14 anys de raza negra.
En aquest moment faltan algunes aprotacions la propera reunió es el dimecres 19 a les 22 hores.
El diumenge es el dia de la Fira Boija. Es important per la propaganda de "L'Hostalera"
Tenim pendenta la petició a la PDA.
Fins diumenge.
FERRAN
 
Hola gent!!!!

Només volia dir-vos que us trobo a faltar....

Montsita
 
Vull desitjar molta merda per tots aquesta nit, no podre venir porque soc fora tot el cap de setmana.Petonets. Leo
 
El correu és a punt. Les cartes que van marcar la vida de l’Andy i la Melissa, s’escamparan per l’aire de la Farinera impregnant les oïdes i els sentiments del públic, en una descripció epistolar de dues vides que malgrat les diferències entre elles, van necessitar imperiosament els detalls de l’altra.
Cartes d’Amor es un text fantàstic per als actors i per al públic, una obra d’art que té en la senzillesa de les paraules, la força dels sentiments. No fa riure ni plorar, fa somriure o contrau els muscles de la cara en un encongiment contingut.
No cal sentir-se reflectit, només cal assabentar-se del que poden ser dues vides que comencen juntes i acaben juntes malgrat la separació.
Les persones que ho han fet possible, hi ha posat tot el millor, felicito especialment al Lluis del Jove Calasanç que ha dut el pes de l’espectacle i felicito als actors i actrius que han volgut participar en aquesta empresa. Ens queda felicitar al públic que haurà donar categoria al pati de butaques, un cop més confio que no ens fallarà, que ens serà fidel i que agrairà la decisió de sortir de casa, fer un entrepà escadusser i asseure’s a la seva cadira amb més o menys comoditat però amb els cinc sentits oberts.
El gran espectable torna a moure’s el teatre es com la vida, no s’atura mai.
Que els carruatges omplin els voltants de la Farinera i els aplaudiments omplin de llum el cel del Clot.
Fins aquest vespre.
 
Després d'obrir un parèntesi i de disfrutar de dos dies lluny del meu país, amb companys que veig un parell o tres de cops l'any, torno a la normalitat i rutina del dia a dia, però vull fer-ho de manera suau retrobant-me amb el MEU BARRI i la seva Festa Major. D'aquí a una estoneta ja seré a la Farinera per a veure l'acte conjunt dels grups de teatre i que el Carles m'hi acaba de posar el detall de distinció. Demà a la nit tindrem ball i el diunenge la fira boja al matí i a la nit el castell de focs que dirà adéu a la festa major i al novembre. i alhora obrirà la porta que ens portarà a les festes que desperten els sentiments més contradictoris de tot l'any.
Jaume, vols saber perquè vaig a Madrid? Sóc delegat de Prevenció i segons quines reunions amb l'empresa es fan allà. També m'hi toca anar de vegades per qüestions del sindicat (per a mi el millor i que m'estimo molt) o per reunions dels nostres delegats.
Si vols més preguntes ja te les contestaré a banda.
I ara cap a el poble faré salat!!!!!
 
Vull demanar disculpes per l'absensia d'ahir.
Un imprevist d'ultima hora a la feina em va impedir
d'anar-hi.

Disculpes.

Jaume
 
Preguntoide:

Suposo que el Dilluns es canvia GITANOS per HOSTALERA, oi?

Algú ho pot confirmar?

Jaume
 
Hola Jaume. Sempre penses bé. Dilluns no hi ha Campi, tampoc el dimecres. Fins la l'altra setmana. Aquesta toca l'hostalera.
 
Ei benvolguts companys teatraires com anem? Segons les meves notícies aquesta setmana està dedicada a l’Hostalera com és lògic i el proper dilluns deu començar “a saco” l’espectacle de Nadal doncs tot i que a l’aigüera s’hi està calentet hem de començar a posar fil a l’agulla (això de posar-se piles no m’agrada gaire).
Pot ser que el Campi qui pugui passi al gener així com el Pere Pistoles.
Deu ser cert que ha vingut el fred, la veritat es que tinc la ma gelada, vaig a preparar-me un cafè.
Coratge a tope i força merda als habitants de l’hostal, aquest cop no podré venir a veure-us disculpeu-me us en dec una.
 
Una altra pregunteta: Ara més dificil.

L'espectacle de NADAL és el dia 20 Dissabte. M'estant proposant un sopar d'empresa el dia 19 a la nit.

És de suposar que l'assaig general serà el dijous 18?

Carles, Ferran o qui sigui. Ho podria-ho confirmar també?

Gràcies.

Jaume
 
No puc confirmar res, encara no hem començat a assajar, però jo no em comprometeria a res el divendres 19 doncs molt possiblement hi hagi l'assaig. Els sopars d'empresa no li agraden a ninbgú o sigui que ja tens excusa per a no anar-hi
 
a mi m'agraden...

:-(

i a més em conviden...

Jaume
 
Companys :
El dissabte i el diumenge tenim representació important de L'Hostelera. Està en les nostres mans l'exit de les representacions.El David a fet una publicitat massiva de la que ens te que asseosra, perquè em sembla molt interessant.
Sobre la representació de "Cartas d'amor" crec que amb el repartiment de que disposaba va conseguir un montatge ple de ideas,
no en l'esperit de la representació, però sí fen el possible perquè no fos una lectura pelada.Molt be els nostres representants, mal m'està dir-ho però per sobra de la mitja.L'Anna i el Carles varen conseguir els únics moments emocionants de la representació.
El montatge de Nadal ja es a punt i el proper dilluns ens hi posarem a tota màquina el guió es el següen :
Monoleg de Aldo de Benedeti.
Conte de Anton Chejov
Cinc escenes de Karl Valentin
Presencia de quatre extrangers que ens explicaran les seves festes i costums.
Actuació del grup infantil.
Els assaigos seran dilluns i dimecres fins el dies 19 que ferem l'assaig general i el 20 la representació.
Els que tinguin obligacions seria molt importan que o fesin saber pel bloc o personalment, per ajustar els repartiments.
La aceptació del PAD del dissabte va tenir una notrida representació del Partiquí. !Chapo!
L'Angels ja prepara el programa de Nadal. Dilluns parlarem de tot.
això.
Entre tots fem que "L'Hostalera" sigui un éxit.
FERRAN
 
Hola;

Respecte l'espectacle de Nadal jo ja vaig dir que no podré assajar divendres 19, feu el que creieu.

Com molt bé a dit en Ferran aquest cap de setmana mostrarem l'Hostelera. Vull encoratjar als actors i també a tots aquells que ens ajudeu pq tot això sigui possible.Ara el més important és passar-ho bé, disfrutar i viure al màxim les dues hores i mitja d'espectacle.
Per poder fer tot això necessitem previament preparar-ho tot. Avui a les 20:30 us esperem al passatge catalunya per carregar la furgo. La veritat es que només necesistem que ens ajudeu a portar-ho fins a la farinera, bé pujar-ho al teatre, la resta ja ens ocupem. A l'hostelera només hi participa una petita representació del grup per tant esperem que la resta ens acompanyeu en tot el possible.

Gràcies i us esperem.
 
Jo aquest any no podré participar en l'espectacle de Nadal.
El dissabte 20 tenim la festa de Nadal a l'escola. És a les 6 de la tarda i no sé quan acabarem. A banda d'això el 19 o 20 tindré també el sopar de nadal.
Aquests dies he anat molt atabalat tant per problemes a la feina com per l'hostalera i necessito desconectar, no em veig en cor d'estudiar-me un nou paper, per curt que sigui en només dues setmanes... Ja fa dos anys que prioritzo el teatre i no vaig al soapar de nadal. Aquest any toca anar-hi.

Espero que ho entengueu.

Xavier
 
Benvolguts amics de l’Hostal, rebeu tota la força que pugui enviar-vos a fi de dur l’espectacle a bon terme. No hi podré ser i ho sento molt però les coses van com van. No tinc cap problema, m’han organitzat una sortida sorpresa i no he pogut arreglar-ho.
Xavi: concentra’t, tanca els ulls , imagina’t el cavaller i entra amb el peu dret, la resta sortirà sola, Desconnecta si ho necessites hi ha nous espectacles esperant-te farem el possible per dissimular la teva absència per Nadal.
Ahir ja vaig desitjar sort al Xavi Almeda i des d’aquí faig extensiu el meu coratge i el meu esperit teatral a tots els que han fet possible aquest espectable. Felicitacions per endavant doncs no hi ha dubte que les haureu merescut.
Que la sala s’ompli de gent amb ganes de viure el teatre.
Fins dilluns companys teatraires.
 
Amics Partiquins:
Demà a la nit tenim representació a la Farinera, entre tots hem de conseguir una bona entrada.La representació o val.
Dilluns ja Junta a les 21 hores. A les 22 repartiment del espectacle de Nadal.
Fins demà.
FERRAN
P.D.- Xavi agafa aire per la propera temporada.

Publica un comentari a l'entrada